sábado, 7 de mayo de 2011

MERLÍ

 Merlí és un catàleg de recursos educatius digitals desenvolupat pel Departament d'Educació amb l'objectiu de proporcionar a la comunitat educativa un entorn de catalogació, indexació i cerca de materials didàctics.
MeRLí és el repositori de recursos digitals educatius que el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya posa a disposició de tota la comunitat educativa  amb l'ànim  de facilitar  la catalogació, difusió i cerca de materials  educatius digitals.
He estat mirant tot el catàleg i em sembla molt interessant.

A la pàgina d'inici hi ha diferents opcions d'idioma, l'inici, ajuda i identificació. Desprès d'això tenim opció de cerca el que volguem ja sigui d'infantil, primària i/o batxillerat i l''àrea la qual volem accedir-hi.
Si seguim en la pàgina d'inici a la dreta trobem l'apartat de notícies i novetats entre les quals trobem:
1. Merlí comença a camina: s'explica de que tracta aquesta web i els recursos que podem trobar.
2. El bloc de Merlí: informacions diverses que vagin sortint relacionades amb el propi cercador, però també amb el món dels repositoris i dels estàndards educatius.
3. La vostra col·laboració compta: on trobem el fòrum
A la dreta trobem la classificació dels recursos dels últims 30 dies més ben valorats i els recursos més comentats.
Jo accediré a educació infantil, ja que estic estudiant aquesta especialitat, i un cop dins, trobarem les tres àrees del currículum:

En qualsevol de les tres podem trobar diferents activitats, jo he fet clic a activitats de la descobertta de l'entorn perquè és un tema que m'interessa molt. i quan fas clic trobem el títol, una breu explicaciço sobre l'enllaç a la pàgina de l'activitat a xtec.cat on es pot trobar més informació sobre l'activitat i veure 'l en pdf o edu3.cat, on trobarem la descripció temàtica i educativa, l'àmbit, idioma, recurs i la llicència.t



En segon lloc,com he dit, he buscat descoberta de l'entorn, perquè és un tema que m'interessa molt i del qual m'agrada anar actualitzant les meves eines com a mesta per tal de poder-les posar en pràctica. He trobat una activitat molt interessant, que es titula reciclem amb els més petits
en la descoberta de l'entorn ens mostra el total d'entrades,imatges, videos:

Desconeixia el Merlí i la veritat és que és molt útil per buscar i trobar activitats, informació sobre diferents aspectes, recursos que em poden ser molt útils per el dia de demà a l'aula.

No hay comentarios:

Publicar un comentario